Robert heeft de afgelopen 25 jaar die hij al werkzaam is bij Doleweerd, nagenoeg alle functies wel een keer bekleed. Maar sinds 2020 maart is Robert neergestreken op zijn huidige plek; Accountmanager binnendienst. Maar natuurlijk zoals de duizendpoot betaamt is hij zeker nog te vinden in het magazijn als het druk is.
Robert je werkt al een ruime tijd bij Doleweerd, wat heb je allemaal gedaan?
Het begon allemaal ooit eens met een, jazeker, administratieve afstudeerstage die geregeld was door mijn vader. Piet en mijn vader kende elkaar van via een bijzondere gedeelde hobby: zeeaquariums. Omdat het eigenlijk te druk was in het magazijn belande ik al snel halve dagen in het magazijn. De andere helft deed ik mijn administratieve taken om af te studeren. Op mijn laatste stagedag zei Piet met een sjekkie in zijn mond toen hij terloops langsliep tijdens het orderpicken “als gij wilt kunde gij maandag beginnen”. Niks meer en niks minder. En dus begon ik de maandag erop in dienst van Doleweerd.
Ik werkte voornamelijk in het magazijn om bestellingen klaar te maken, beantwoorde klantvragen via de telefoon en ‘s middags bracht ik de bestellingen met de bus rond. Toen het druk werd op de buitendienst ben ik twee dagen naar buiten gegaan. Uiteindelijk kwam ik door Corona fulltime binnen te zitten. Het beviel zo goed om alle dagen iemand op de binnendienst te hebben en die zich daar helemaal op focust, dat ik ben blijven zitten. En zodoende ben ik nu ruim 1,5 jaar met plezier het gezicht van de binnendienst!
En nu je al een tijdje op de binnendienst zit, hoe bevalt het?
Hartstikke goed! Ik merk dat ik nu eigenlijk veel meer dealers ken en het is een ontzettend veelzijdige club. Toen ik nog als accountmanager buitendienst werkte had ik echt mijn eigen vaste groep klanten. Tegenwoordig ken ik eigenlijk vrijwel het hele klantenbestand. Hierdoor wordt het werken leuk en het contact laagdrempelig, de mensen kennen mij en ik ken hen.
Wat is het grootste verschil tussen vroeger en nu?
We waren natuurlijk van voorheen een lokale leverancier, werkend met voornamelijk pen en papier en bestellingen zelf rondbrengen. De afgelopen paar jaar zijn we doorgegroeid naar een grote landelijke speler. Door de procesverbeteringen en automatiseringen kunnen we nu heel veel dealers helpen. Zo beantwoord ik vandaag de dag vragen via tickets en Whatsapp om de klanten sneller en beter te kunnen beantwoorden. Uiteraard kunnen telefonische vragen altijd nog. Regelmatig vragen we dan om toch een ticket in te schieten via de dealerportal zodat we echt in de vraag kunnen duiken en met een goed antwoord kunnen komen.
Hoe zie je de toekomst van Doleweerd voor je?
Er komen nu natuurlijk weer wat veranderingen aan. Alle veranderingen in het verleden waarvan we ook dachten ‘O jee, dit gaat de scooterbranche de kop kosten’ hebben we ook allemaal overleefd. Dus zeg het maar, ik ben ook benieuwd naar hoe de toekomst van Doleweerd eruitziet. Ik denk dat we met de naderende uitbreiding van het assortiment met motorscooter en elektrische scooter onderdelen al een heel stuk onderweg zijn naar een toekomstbestendig assortiment. Daarnaast hebben we ook met AXXIS Helmets een breed assortiment aan helmen in alle prijsklassen. Ook echt ontzettend mooie helmen. Hiermee vangen we toch de helmplicht hopelijk wat meer op. We proberen ook onze dealers zo goed mogelijk te ondersteunen in deze veranderingen. Veranderingen zijn nooit leuk maar het is wel noodzakelijk om hierin mee te gaan. Anders gaat het je kop kosten.
En jouw toekomst bij Doleweerd, Robert? “Wat dat betreft zou ik zeggen op naar de volgende 25 jaar, ietsje minder overigens hoor want dan is het ooit nog eens tijd voor pensioen!”