Retouren

Op deze pagina kunt u alle informatie terugvinden over de afwikkeling van retouren. Alle details zijn terug te vinden in onze Algemene Voorwaarden maar met de onderstaande spelregels kunt u 95% van de gevallen vooruit.

Retouren? Daar doen we niet moeilijk over.

Direct naar ons retourenportal? Klik hier.

Retouren

We proberen het terugsturen van producten zo makkelijk mogelijk te maken. Hiervoor hanteren we de volgende spelregels:

  1. Retouren zijn kosteloos mits via ons retourenportal en maximaal 5 zendingen per jaar.
  2. Producten zijn tot 100 dagen na factuurdatum te retourneren.
  3. Er zijn geen kopie-facturen nodig.
  4. Zijn er artikelen defect, beschadigd of incompleet? Vermeld dit dan altijd bij de opmerkingen.
  5. Uiterlijk 2 werkdagen na ontvangst ontvangt u een creditnota.
  6. Uiterlijk 5 werkdagen na ontvangst ontvangt u het bedrag terug.

Om deze unieke service te kunnen blijven bieden, vragen we wel uw medewerking op een aantal punten. Zo kunnen we dit proces voor beide partijen zo soepel mogelijk laten verlopen.

  • Retouren alleen via het retourenportaal: om de zendingen en kosten overzichtelijk te houden, vragen we om retouren aan te maken via ons retourenportaal. Dit is voor u ook kosteloos. U kunt retouren natuurlijk ook op eigen gelegenheid terugsturen, bijv. via uw pakketdienst, maar dan zijn de kosten voor eigen rekening.
  • Retouren inleveren bij een afleverpunt: u kunt bij het aanvragen van een retourlabel een afleverpunt in de buurt uitzoeken. Dit mogen punten van zowel DPD als PostNL of DHL zijn. Zo is er altijd een punt in de buurt. Een retourpakket wordt niet bij u afgehaald.
  • 5 retourzendingen per jaar op onze kosten: dit doen we om de kosten in de hand te houden. En met een retourtermijn van 100 dagen is dit ruim voldoende.
  • Vaker retourneren? Dat is geen probleem. Ook hiervoor kunt u ons portal gebruiken. Indien u meer dan 5 keer per jaar gebruik maakt van een retourzending via ons portal, worden de extra zendingen aan u doorbelast. Wij rekenen hiervoor € 8,50 excl. BTW.
  • Speciaal besteld? In principe nemen we deze artikelen niet retour. Neem contact met ons op of we in uw specifieke geval een uitzondering kunnen maken.
  • Onze buitendienst is geen retour-ophaal-dienst. Is een vertegenwoordiger bij u? Dan kunt u natuurlijk producten mee retour geven maar wij sturen geen vertegenwoordiger langs om retouren op te halen.
  • Verpakkingen netjes houden: een open productverpakking is geen probleem. Wij hanteren als vuistregel: stuur niets retour wat u niet zou willen ontvangen. Als wij het product nog als nieuw kunnen verkopen, is een open / beschadigde verpakking geen probleem. Zo niet kan het voorkomen dat we hiervoor kosten in rekening moeten brengen.

Hoe stuurt u iets retour?

  1. Ga naar ons retourenportal via https://doleweerd.shipping-portal.com/.
  2. Voer uw postcode en de trackingcode van de zending in. Stuurt u producten retour uit meerdere zendingen? Kies dan de meest recente.
  3. Controleer de gegevens.
  4. Geef aan welke producten retour komen. Stuurt u producten retour uit meerdere zendingen? Vermeld deze dan bij het bericht.
  5. Geef de reden van de retourzending op. Bij meerdere producten / redenen kiest u “Anders”.
  6. Kies een gemakkelijk afleverpunt bij u in de buurt.
  7. Controleer de gegevens en ga akkoord met de voorwaarden.
  8. Print het label. (Geen printer? Geen zorgen. Het label wordt ook per e-mail toegestuurd.)
  9. Pak de producten goed in en plaat het label zichtbaar op de doos.
  10. Geef het pakket binnen 10 werkdagen af bij het gekozen afleverpunt.

Daarna pakken wij het verder op:

  1. Bij binnenkomst worden de retourgoederen gecontroleerd. Alle reguliere retouren worden binnen uiterlijk 2 werkdagen gecrediteerd. Is er sprake van een garantieclaim of een beschadigd / incompleet product? Dan kan het wat langer duren.
  2. Iedere dinsdag storten we creditbedragen terug. Het kan dus uiterlijk 5 werkdagen na ontvangst van de creditnota duren voordat het bedrag op uw rekening staat.
  3. Bijvoorbeeld: u stuurt dinsdag iets retour. Wij ontvangen uw retour woensdag. U ontvangt de creditnota uiterlijk vrijdag. De terugstorting gebeurt op dinsdag en u heeft woensdag het bedrag terug ontvangen.

Voor verdere vragen kunt u uiteraard altijd contact met ons opnemen!